1.Kur 14.Ders Korece - Binmek

İsim을/를 타다 -e binmek


타다 fiili 을/를 ekleri ile otobüse, metroya, arabaya, asansöre binerken kullanılır.




무엇을 탈까요?
Neye binelim?
-택시를 탑시다.
Taksiye binelim.


기차를 타셨어요?
Trene mi bindiniz?
-아니요, 버스를 탔습니다.
Hayır, otobüse bindim.

............................................................................


isim에서 isim을/를 타다 (isim)-den (isim) -e binmek



어디에서 버스를 타세요?
Nerede otobüse biniyorsunuz?
-집 앞에서 타요.
Evin önünde biniyorum.



술탄아흐메드 정류장에서 버스를 탔어요.
Sultan Ahmet durağında otobüse bindim.



아침에 택시를 탔어.
Sabah taksiye bindim.



비가 많이 오니까 학교 후문에서 택시를 탔어요.
Yağmur çok yağdığından okulun arka kapısında taksiye bindim.



엘레베이터를 타고 올라갔어요.
Asansöre bindim ve yukarı çıktım.

1 yorum:

  1. Emeklerinizin degeri olculemez, cok tesekkur ediyorum. Ancak, hernekadar Kore alfabesini ogrenmege calisiyor olsakda, okunuslari yinede yazarsaniz cok daha faydali olacagina inaniyorum. Saygilarimla

    YanıtlaSil